Prvi električni tramvaj koji je saobraćao između dve države bio je Presburger elektrik koji je od 1914. godine povezivao Beč i Bratislavu najsavremenijim električnim tramvajem na udaljenosti od 69 kilometara, odnosno: Električna lokalna železnica Beč–Bratislava (Elektrische Lokalbahn Wien–Pressburg). Krajnja stanica bila je: Bratislava – Hviezdoslavovo námestie (danas poznat trg u centru).
Presburger elektrik pušten je u rad 01. februara 1914.godine povezujući u tom trenutku gradove u okviru iste države ( Beč i Bratislava su pripadali Austo- Ugarskoj), a nakon 01. svetskog rata i raspada države linija je nastavila da povezuje dve različite države – Austriju (Beč) i Čehoslovačku (Bratislava). Time je Presburger elektrik postao prva električna tramvajska linija koja je prelazila međunarodnu granicu. Linija je zadržala funkciju i postala međudržavna, što je u to vreme bilo jako neobično za tramvaje a na granici se sprovodila pasoška i carinska kontrola — kao kod vozova.
Vozila su imala posebne gradske i međugradske vagone, kao im klase, a voz je delimično išao po tramvajskim šinama kroz gradove. Brzinom oko 50 km/h na trasi dugoj oko 69km građani bi se vozili oko 2h. Vrlo brzo je stako veliku popularnost pa su ljedi često išli iz jednog u drugi grad.
Nakon Drugog svetskog rata, zbog Hladnog rata i političkih promena, linija je ukinuta 1945. godine. Granica između Austrije i Čehoslovačke postaje “gvozdena zavesa” a veliki deo pruge je rastavljen. Deo trase danas se koristi kao deo regionalne železnice u Austriji, a povremeno se organizuju nostalgične vožnje originalnim tramvajima.
Kontaktirajte Nas!
Sajt www.retroravel.rs je informativan. Iako nastojimo da redovno ažuriramo informacije, moguće je da postoje odstupanja u trenutno važećim podacima. Molimo vas da proverite sve prikazane sadržaje lično u agenciji, telefonom ili putem e-maila.
Srdačno, Vaš Retro tim.
Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in